سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]
 

 

 

تطهیر با جاری قرآن

قول لین و ارشاد مراحلی دارد.

a.      در نهایت خط

b.      و پس از لجاج

          دیگر جای تعرف نیست که قرآن هم تعارف ندارد.

a.      کمثل الکلب

b.      کمثل الحمار

c.       کانهم حمر مستنفره

d.      فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه

e.      لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

برخوردهای بدون تعارف معصومین:

a.      رسول جواب سلام نمی دهد

b.      امام صادق در به روی عنوان بصری باز نمی کند

c.       امام هشتم مدتی عده ای از شیعیان را نمی پذیرد و تا بر گناه خویش نمی شورند و استغفار نمی کنند، محبت و نرمش نشان نمی دهد.

خلاصه، دربرخوردهاداستان به این سادگی نیست که:

a.      به تقلید

b.      یا به استناد یک دلیل و بدون توجه به

                                                              i.        شرایط

                                                           ii.       و ادله دیگر

با هوای دلت اندازه بگیری و اندازه ها را در نظر نیاوری که قد جعل الله لکل شیء قدرا.

اندازه ها در برخوردها:

a.      در برابر بی خبری ها، تکلیف هدایت و روشنگری هست.

b.      در برابر مومن سست عنصر و غیر مهاجر تکلیف

1.      نصر و

2.      نصیحت است

3.      با نرمش او را راه انداخت

c.       در برابر مومن غافل، تکلیف:تذکر و یا آوری است.

d.      در برابر فاسق، تکلیف:

1.      امر و نهی

2.      توجه به مراحل است.

e.      در برابر مومن ظالم و یاغی، تکلیف: قتال و کشتن است.

f.        در برابر مومن طالب و مهاجر تکلیف:

1.      اخوت

2.      فنا

3.      صفا است.

خلاصه:

·        هر مرحله از اسلام و ایمان و تقوی و احسان که تو برای خودت قائل هستی و ادعایش را داری و یا طرف تو برا خودش قائل است و ادعایش را دارد برای تو تکلیف جدید می آورد.

·        آن جا که نمی دانی، نمی توانی به دنبال جهل خودت سینه بزنی که لا تقف ما لیس لک علم و قف عند الشبهه و فاحتط لدینک داری.

به هر حال باید:

a.      دنبال دلیل و

b.      اصل باشی

c.       و گذشته از علم به حکم و شرایط و مراتب آن،

d.      توجه به موضع هم داشته باش.

e.      دعا کنی و از خدا بخواهی

                                                              i.       که تو را به آنچه صلاح تو و

                                                           ii.       صلاح دوست توست راهنما باشد.

                                                         iii.       حتی اگر پس از هدایت ماندی تو را از عقب سوق بدهد و پیش بیاورد.

پس از تمامی اینها مواظب باشی که در هنگام عمل:

a)      انتقام

b)     غضب

c)      عکس العملها، تو را مهار نکند

d)     وشیطان لجام تو را به دست نگیرد.که شیطان ها در کمین ارزشها هستند. هر کار به اندازه ارزشی که دارد، دقت می خواهد.

که  تمامی حالت ها و عمل های تو باید

a.      از رافت

b.      ومحبت

مایه بگیرد نه از

a)      انتقام

b)     و غضب

شیطان ها در کمین ارزشها هستند. هر کار به اندازه ارزشی که دارد، دقت می خواهد.  

مباداکه به خاطر

a.      سختی ها

b.      و اشکالها

عقب بکشی که باز در دامشان افتاده ای

باید با این همه

a.      دقت

b.      وتوجه

c.       واستعانت

رفت که ماندن هم برادر بد رفتن است.

که

a.      ماندن

b.      وبد رفتن

هر دو از دام های شیطان هستند.

اینها در مورد مسلم و مومن بود.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 95/2/11 ::: ساعت 10:51 صبح :::   توسط علی کاظمی 
    نظرات شما: نظر