سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از هنگام بعثتم تا روز قیامت، شفیع هر آن دوتنی هستم که در راه خدا با یکدیگر، دوستی و برادری می کنند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

تطهیر با جاری قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

برخوردها:

بازار برخوردها بازار:

1.      شلوغی است.

2.      هرکس دکانی بازکرده و متاعی را جار می زند

3.      تقلید و حتی استنادهای سطحی سخت گمراه کننده است.

4.      برخوردها سخت آشفته است

A.     یکی در میان بی خبرهادر خانه نشسته و عالم را همچون کعبه می داند که باید به سراغش بیایند

B.      دیگری راه افتاده که از کافرها هم دست نمی کشدو طبیب دوار بطبه می خواند

C.      یکی در اولین برخورد از کفش و کلاه و ساعت و انگشتر طرف نمی گذردو می خواهد به او وسعتی بدهد

D.     دیگری از یک دنیا امکانات صرف نظر می کند و باتمام گرفتارهایی که می شناسد می گوید: تکلیفی ندارم

نکته این جاست که هر یک از اینها برای کار و برخورد خود مستندی می آورند.

a)      یکی عالم را همچون کعبه می داند که باید به سراغش بیایند

b)     طبیب دوار بطبه

c)      کمال ایمان و تشیع در برداشت از کیسه یکدیگر

اینجا انسان می ماند که:

a)      آیا مستندها نادرست است

b)     یا این استنادها نابجاست و مراتب و شرایط د رکار است؟پ

درشرایط و مراتب استناد باید همچون رسول بود

a)      در برابر بی خبر همچون رسول بایستی راه افتاد و چراغ هدایت را بر سرراه گذاشت

b)     در برابرآگاه به اصول و ریشه ها، دیگر تکلیف اوست که از کوفه تامدینه رکاب بزند.

تحلیل استناد و مراتب و شرایط آن:

A.     چون کسی که خدا راشناخت و حکومت او را پذیرفت باید به دنبال حکمش و سختی ها را تحمل کند و که طلب العلم فریضه.

B.      اما بی خبر و یا مستضعفی که در باطل خود غرق است چگونه می داند که کعبه کجاست و باید به دنبال آن بود؟

تفاوت رسول و امام در برخودها:

a)      اگر رسول به سراغ مردم می آید به خاطر این است که که بایدآگاه کند

b)     اگر معصوم در کنار می نشیند به خاطر این است که پس از

                                i.             آگاهی و

                             ii.             تثبیت ریشه ها،

آنها باید سراغ او را بگیرند.

C.      اگر در روایتی که اجازه می دهد که از بیت صدیق خود بردارید، پس از طی مراحل ایمان و اخوت است.

                                i.             مادامی که اسلام به ایمان نرسد

                             ii.             و ایمان با هجرت همراه نشود

                           iii.             آنها که هجرت نکردند ولایتی ندارند.

در برخورد با برادر مسلمان حتی از یک حبه گندم نمی توانی بدون اجازه برداشت کنی.

ملاک برخورد:

                                            i.             میزان و معیار خودت نیستی

                                         ii.             بلکه باید ظرف او را بسنجی و او را در نظر بگیری

اما در مرحله برادری

                                                        i.             و ادعای اخوت

                                                     ii.             و در کلاس ایمان

                                                   iii.             وتشیع

درس همان است که گفته اند.

نتیجه:

پس این طور نیست که بتوان بدون اجازه در هرکجا بنشینی و این طور نیست که بدون اجازه نتوانی از دارایی برادرت برداری و یا بخوری، که در هر مرحله تکلیفی هست و در هر مرتبه درسی. گر حفظ مراتب نکنی زندیقی.

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 95/2/11 ::: ساعت 9:36 صبح :::   توسط علی کاظمی 
    نظرات شما: نظر